Golfjentene - mer enn 30 jenter i alderen 6-19 til Solnør

Av: Arve Øverås  |  Publisert: 18. august 2021  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Lørdag den 21. aug. kl. 12.00 - 15.00 arrangerte Ålesund Golfklubb aktivitetsdag i samarbeid med NGF.

Lørdag 21 august var over 30 jenter samlet på Solnør Gård Golfbane. Det ble en fantastisk dag med masse smil, latter, golfglede samt sosialt rundt klubbhuset og grillen.

For ca halvparten av de frammøte var golf noe nytt.
Dette så ut til å gi mersmak. Jentene storkoste seg i det fine været.
Ingun Storsten og teamet hennes i juniorarbeidet hadde på kort tid fått til et supert opplegg. Vår egen Emilie M. Bjørge stilte også opp som instruktør. Hun er et godt forbilde for de unge.

Det var også besøk fra NGF team barn&unge som bidro på arrangementet. Golfjentene er en storsatsning fra Golfforbundet. Formålet er å ivareta og rekruttere flere jenter til golfsporten.
De ble imponert over å møte en veldrevet klubb som hadde en merkbar god atmosfære. De fikk pratet med mange voksne medlemmer , og det kom tydelig fram at medlemmene i Ålesund GK heier på juniorarbeidet!

Denne lørdagen med GolfJentene er bare starten på noe stort. Dette skal fortsette med ulike samlinger i tiden fremover

Les med om opplegget for Golfjentene her
Se også informasjon om Golfjentene på Facebook her