Et slag av gangen (ESAG) - Stort sosialt klubbengasjement!

Av: Arve Øverås  |  Publisert: 7. juli 2023  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Ildsjeler i Ålesund GK tilby sosialt engasjement ukentlig - flere målgrupper gis sosialt og idrettslig tilbud.

Det er med stolthet vi som idrettslag gir et tilbud til mennesker som bevisst jobber seg tilbake til en normal hverdag etter å ha jobbet seg gjennom ulike utfordringer livet har gitt dem.

Tiltaket ESAG (Et slag av gangen) er innrettet mot personer som har vært i utenforskap, har hatt rusutfordringer eller andre utfordringer som krever støtte og oppfølging. Ålesund GK samarbeider tett med blant annet Røde Kors og Fontenehuset i Ålesund.
Aktivitetene er innrammet av en golføkt der trening og spill står sentralt. Like viktig er imidlertid det sosiale aspektet som vektleggs sterkt. Hver økt avsluttes med en god prat og gjerne noe godt å bite i til kaffen. Oppmøtet på de ukentlige treningene er variablet, noen ganger kommer det 5 stk. på treing,  andre uker kommer opptil 15 personer.

Bildet viser en samling der noen spilte hull på klubbens hovedanlegg Solnør Gaard Golfbsne ble kombinert med grilling på klubbhus terassen! Aktivitetstilbudet til de nevnte målgruppene er ikke bare i sommersesongen. Det tilbys også helårsaktivitet ved at man har faste tider for spill på innendørs golfsimulator i hele vinterhalvåret. Dette foregår på "Låven", Moa Golfsenter.

Det rettes en stor takk til alle medlemmer av klubbens GGG-/ESAG -komite som ukentlig legger ned en stor innsats ved sitt sosiale engasjement!