Grupper og komiteer

VTG-komité (VTG)

Målsetning

• VTG-komiteen har ansvar for å organisere og gjennomføre VTG-opplæring for klubbens nybegynnere i henhold til klubbens målsetting og NGFs bestemmelser og retningslinjer.
  • Opplæringen skal skje på en slik måte at spilleren opplever glede, trivsel og mestring.
  • Spilleren skal også sikres et opplegg som inspirerer til videre utvikling og til at spilleren fortsetter med golf.
  • Komitéen skal aktivt bidra til at målene i klubbens virksomhets/handlingsplaner nås.

Organisering

Rapporterer til: Hovedtrener

Bemanning: Komiteleder, Trener 1 ressurs (fortrinnsvis). Minimum 4 andre medlemmer, og ytterligere personer ved behov. Kjønnsbalanse bør etterstrebes.

Funksjonstid: Oppnevnes for 2 år av gangen. Halvparten oppnevnes i år med partall og halvpart oppnevnes i år med oddetall. Slik sikres kontinuiteten.

Oppnevnt av: Valgkomiteen

Arbeidsoppgaver

• Utarbeide årlig planverk i samarbeid med hovedtrener:
  1. kurskalender for nybegynnere, leveres DL innen 1.april.
  2. handlingsplan etter felles standard. Denne inneholder:
    1. konkrete mål og tiltak for rekruttering av nye golfere. Skal sikre trygg overlevering til naturlig gruppe for videre ivaretagelse i klubben.
    2. Konkurransetilbud for gruppen
  3. evaluering ved sesongslutt etter felles standard
  • Planlegge og gjennomføre sesongens kurs.
  • Sørge for god informasjon til styret samt relevante komiteer og personer.
  • Påse at klubben har deltatt med minst to personer som er ansvarlige for VTG på NGFs VTG-ansvarlig kurs.
  • Bidra til at klubben deltar i regionale og nasjonale fora hvor VTG og ivaretakelse disktueres.
  • Registrere godkjente VTG-kurs deltagere, og oppbevare oversikten i to år.
  • Påse at alle nybegynnere får tilbud om videre trening og spill.
  • Legge til rette for miljøskapende aktiviteter for nybegynnere.
  • Evaluere sesongens arbeid.
  • Utarbeide skriftlig rapport til klubbens årsmelding.

Fakturaer og reiseregninger skal sendes/leveres daglig leder snarest og senest 14 dager etter mottak/reise.

Ressurser

De økonomiske ressurser som komiteen rår over framgår av klubbens budsjett og skal forvaltes på en forsiktig og god måte for å nå komiteens og klubbens mål.

Henvisninger

• Virksomhetsplan for Ålesund Golfklubb (1)
  • Sportslig plan for Ålesund Golfklubb (2)
  • Klubbens organisasjonsplan (3)