Arrangement- og turneringskomité
Målsetning
Komiteen skal planlegge og gjennomføre et variert konkurransetilbud for klubbens medlemmer, alle kategorier (kjønn, alder og spillestyrke). Et slikt tilbud kan øke klubbens sosiale miljø, medlemmenes spillestyrke og medlemmenes tilknytning til klubben.Komiteen har fullt ansvar for alt som inngår i en turnering, fra oppsett, organisering, bemanning ved bespisning og festligheter samt premiering.
Komiteen er også ansvarlig for handicapregulering i klubben.
Komitéen skal aktivt bidra til at målene i klubbens virksomhets/handlingsplaner nås.
Organisering
Rapporterer til: Daglig lederBemanning: Komiteleder og nødvendig antall grupper bestående av nødvendig antall personer, som rullerer på arrangementene
Funksjonstid: Oppnevnes for 2 år av gangen. Halvparten oppnevnes i år med partall og halvparten oppnevnes i år med oddetall. Slik sikres kontinuiteten.
Oppnevnt av: Komiteens sammensetning godkjennes i styret innen 31.12. hvert år.
Arbeidsoppgaver
Før sesong:
Dialog med klubbens junior- og elitekomiteer, damekomite, seniorkomite, herrekomite o.l. for å kartlegge ønsker og behov rundt konkurransetilbudet for klubbens medlemmer.
Sette opp terminliste og legge inn turneringene i GolfBox.
Lage/oppdatere generelle turneringsbestemmelser som gjelder for klubbens konkurranser og eventuelle
turneringsbestemmelser som gjelder for spesifikke konkurranser.
Avholde kurs for alle som bidrar i turneringskomiteen, regelkurs, GolfBox o.l.
Rekruttere og organisere frivillige til større arrangement, konkurranser, f.eks. forbundsturneringer som klubben skal arrangere.
Sette opp arbeidsfordeling ut fra kjente arrangement/ turneringer.
Rekruttere og organisere frivillige til større arrangement/turneringer.
Under sesong:
Invitere til turneringer/arrangement
Lage/oppdatere lokale regler, merke/sette opp banen
Arrangere turneringene (påmeldinger, startlister, resultatlister og premieutdeling).
Organisering og bemanning under selve turneringen/arrangementet
Ha tett dialog med ansvarlig for kro-driften, samordne bestillinger og bemanningssituasjon.
Ha dialog med klubbens banesjef når det gjelder gjennomføring av turneringer
Etter sesong:
Evaluere årets turneringer/arrangement og foreslå evt. justeringer eller ønsker for neste år.
Utarbeide skriftlig rapport til klubbens årsmelding.
Utarbeide utkast til mål- og handlingsplan med budsjett for eget ansvarsområde.
Fakturaer og reiseregninger skal sendes/leveres daglig leder snarest og senest 14 dager etter mottak/reise.
GodtgjørelseMat og drikke dekket under turneringene.
Delta på relevante kurs og samlinger for kompetanseheving og erfaringsutveksling, f.eks. NGFs turneringslederkurs, NGFs dommerkurs, GolfBox kurs mm.