Grupper og komiteer

Arrangement- og turneringskomité

Målsetning

Komiteen skal planlegge og gjennomføre et variert konkurransetilbud for klubbens medlemmer, alle kategorier (kjønn, alder og spillestyrke). Et slikt tilbud kan øke klubbens sosiale miljø, medlemmenes spillestyrke og medlemmenes tilknytning til klubben.

Komiteen har fullt ansvar for alt som inngår i en turnering, fra oppsett, organisering, bemanning ved bespisning og festligheter samt premiering.

Komiteen er også ansvarlig for handicapregulering i klubben.

Komitéen skal aktivt bidra til at målene i klubbens virksomhets/handlingsplaner nås.

Organisering

Rapporterer til: Daglig leder

Bemanning: Komiteleder og nødvendig antall grupper bestående av nødvendig antall personer, som rullerer på arrangementene

Funksjonstid: Oppnevnes for 2 år av gangen. Halvparten oppnevnes i år med partall og halvparten oppnevnes i år med oddetall. Slik sikres kontinuiteten.

Oppnevnt av: Leder foreslås av Valgkomiteen og velges av Årsmøtet

Arbeidsoppgaver

Før sesong:
Dialog med klubbens junior- og elitekomiteer, damekomite, seniorkomite, herrekomite o.l. for å kartlegge ønsker og behov rundt konkurransetilbudet for klubbens medlemmer
Sette opp terminliste og legge inn turneringene i GolfBox
Lage/oppdatere generelle turneringsbestemmelser som gjelder for klubbens konkurranser og eventuelle turneringsbestemmelser som gjelder for spesifikke konkurranser.
Avholde kurs for alle som bidrar i turneringskomiteen, regelkurs, GolfBox o.l.
Rekruttere og organisere frivillige til større arrangement, konkurranser, f.eks. forbundsturneringer som klubben skal arrangere.
Sette opp arbeidsfordeling ut fra kjente arrangement/ turneringer
Rekruttere og organisere frivillige til større arrangement/turneringer

Under sesong:
Invitere til turneringer/arrangement
Lage/oppdatere lokale regler, merke/sette opp banen
Arrangere turneringene (påmeldinger, startlister, resultatlister og premieutdeling).
Organisering og bemanning under selve turneringen/arrangementet
Ha tett dialog med ansvarlig for kro-driften, samordne bestillinger og bemanningssituasjon.
Ha dialog med klubbens banesjef når det gjelder gjennomføring av turneringer

Etter sesong:
Evaluere årets turneringer/arrangement og foreslå evt. justeringer eller ønsker for neste år.
Utarbeide skriftlig rapport til klubbens årsmelding.
Utarbeide utkast til mål- og handlingsplan med budsjett for eget ansvarsområde.
Fakturaer og reiseregninger skal sendes/leveres daglig leder snarest og senest 14 dager etter mottak/reise.

Godtgjørelse

Mat og drikke dekket under turneringene.
Delta på relevante kurs og samlinger for kompetanseheving og erfaringsutveksling, f.eks. NGFs turneringslederkurs, NGFs dommerkurs, GolfBox kurs mm

Henvisninger

Rutinebeskrivelse for arrangementskomiteen i Ålesund Golfklubb (1)
Virksomhetsplan for Ålesund Golfklubb (2)