Anleggskomité
Målsetning
Komiteen skal bistå klubbens banemannskap i vedlikehold og utvikling av våre golfanlegg. Komiteen er ansvarlig for organisering og gjennomføring av fellesdugnader (bane og bygg), samt å utvikle og opprettholde en aktiv hullfadderordning på Solnør Gaard Golfbane.
Komiteen skal bidra til at målene i klubbens virksomhets/handlingsplaner nås.
Organisering
Rapporterer til: Banesjef
Bemanning: Komiteleder og min. 3 personer. Det bør foretas en fordeling av arbeidsoppgavene: Bane, Bygg og Moa
Funksjonstid: Oppnevnes for 2 år av gangen. Halvparten oppnevnes i år med partall og halvparten oppnevnes i år med oddetall. Slik sikres kontinuiteten.
Oppnevnt av: Komiteens sammensetning godkjennes i styret innen 31.12. hvert år.
Arbeidsoppgaver
- utarbeide årlig planverk:
- handlingsplan etter felles standard. Utarbeides i samarbeid med banesjef, og leveres DL innen 1.april. Denne inneholder:
- konkrete mål og tiltak for dugnadsaktiviteter i kommende sesong
- plan for hullfadderordning, oversikt over kontaktperson på hvert hull
- evaluering ved sesongslutt etter felles standard
- ha dialog med banesjef når det gjelder komiteens innspill til budsjettmidler, innen 01.11 for kommende regnskapsår
- uforutsette hendelser som vil medføre overskridelse av komiteens tildelte midler, må umiddelbart oversendes styret til behandling og avgjørelse.
- deltagelse i klubbens ledergruppemøter
- bidra med informasjon om aktuelle hendelser som i samarbeid med banesjef/ administrasjon kommuniseres internt via hjemmeside og facebook
- føre referat fra komiteens møter
- holde kontakt med tilsvarende komiteer i andre klubber
Henvisninger
- Virksomhetsplan for Ålesund Golfklubb (1)
- Anleggsplan (2)
- Klubbens organisasjonsplan (3)