Nybegynnerkurs (VTG -kurs) høsten 2023.

Av: Arve Øverås  |  Publisert: 3. september 2023  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Det vil bli tilrettelagt for en rekke VTG-kurs også denne golfsesongen. Det arrangeres fortløpende kurs i høst. Ta gjerne med en venn og meld deg på!

Nybegynnerkurs (VTG -kurs) våren 2023

Det er foreløpig lagt ut to kurs for online påmelding, men flere vil fortløpende vises i kurskalenderen etter hvert.

Online påmelding her (se nederst på siden)

Husk å fylle inn alle felter i skjemaet, dette er viktig tilknyttet innmelding i Golfbox.
Ved å ta VTG -kurs innebærer det at man får full spillerett på begge klubbens baneanlegg (Solnør 18 hullsbane) og Moa Golfsenter (6 hulls kortbane). Man trenger da ikke å betale Greenfee for banespill i samme år som man tar VTG -kurs.

VTG -kurs koster kr. 3 400,- inkl. spillerett. Det er redusert pris for VTG-medlem, 2 år - se priser i link:

Litt om grunntanken bak VTG -kursene
Det har nå blitt enklere å komme i gang med å spille golf. Tidligere har det vært både en teoretisk test og en praktisk test for å kunne starte. Nå er mye av dette fjenet og veien for å kunne prøve golf er blitt mye enklerer.

Målet med nybegynnerkurset er at du skal bli kjent med golf og finne deg til rette i miljøet.

Kurset gir praktisk innføring i hva spillet handler om og omfatter grunnleggende teknikk, regler, sikkerhet og opptreden på banen. Gjennom spill på banen får du oppleve golfen i sitt rette element. Etter kurset kan du melde deg inn i golfklubben og spille så mye du vil. Klubben har ulike tilbud for at du skal komme videre med både trening, spill og sosiale aktiviteter.

Hos Ålesund GK foregår kurset over 3 dager, typisk er dette mandag, tirsdag og torsdager mellom kl. 17.00 -20.00.
Unntaket er uker med "røde dager" og i de tilfeller tilstrekkelig mange ønsker kurs avhold i løpet av en weekend.

Sist men ikke minst - det er lagt opp til at kursene i mest mulig grad kun skal være orientert mot en praktisk tilnærming til golfsporten.

Sportlig hilsen
VTG -komiteen/Adm.