Norgesmesterskapet induviduelt 2021

Av: Arve Øverås  |  Publisert: 7. august 2021  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Denne uken spilles Norgesmesterskapet 2021. Det spilles slagspill individuelt over totalt 4 runder med cut etter de to første rundene.

Ålesund Golfklubb er i den hyggelige situasjon at hele 5 av våre elite-utøvere er godt i gang med å levere god golf på en meget krevende Miklagard Golfbane som er valgt som arrangørsted for årets NM individuelt.

Våre håpefulle spillere som spiller turneringen er følgende:
I dameklassen:
Oda Sofie Kilst
Emilie Øverås (spiller for Oslo GK, er også medlem i AaGK)

I herrreklassen:

Aleksander Bjørge
Markus Wilhelmsen
Daniel Øverås

I denne artikkelen vil man kunne følge utviklingen i turneringen via LiveScore her

NGF ønsker å bygge merkevaren Norgesmesterskapet i golf og kampen om kongepokalen.
Ett ledd i dette er flere av våre presumptivt beste profesjonelle utøvere på deltagerlisten. For 2021 er det derfor laget en prøveordning som innebærer at det settes opp pengepremier for profesjonelle golfere.

Banen spilles over 6000m lang dette blir en krevende oppgave for de startende!
Bildene vises to av klubbens utøvere blandt de 5 startende, hhv. Aleksander og Daniel.

Vi ønsker våre dyktige og hardtarbeidende spillere lykke til!