Solnør Gaard Golfbane - stengt for sesongen 2022

Av: Arve Øverås  |  Publisert: 24. oktober 2022  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Greenen luftes og sprøytes en siste gang, våte områder rundt flere greener skal dreneres før marktelen biter seg fast!

Mange tiltak er iverksatt og skal fortsatt iverksettes for at klubben kan tilby en best mulig bane for alle våre medlemmer og gjestespillere sesongen 2023.

I løpet av sesongen har banemannskapene luftet og dresset greenene.  Luftingen har foregått med flere ulike metoder og på ulike dybder. I løpet av den siste måneds tid har det vært iverksatt et 4 trinns sprøyteprogram hvor hhv. ett systemisk og ett kontaktvirkende middel påføres greenene før frosten biter seg fast permanent.

Disse tiltak samt andre spennende prosjekt som vil bli informert om i egen artikkel her på hjemmesiden skal gi oss best mulig greener for kommende sesong 2023.

Takk til alle klubbens medlemmer for en værmessig krevende, men dog en hyggelig og aktiv golfsesong 2022!

Sportslig hilsen banemennskap/adm.