Møre & Romsdal Open 2023

Av: Svein Arne Langva  |  Publisert: 23. mai 2023  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Møre & Romsdal Open -finale og Premier League -avslutning på samme dag!

Møre & Romsdal Open er en parturnering og spilles over to dager!

Alle spiller i èn klasse og vi spiller med 50% hcp. Dette er turneringen som passer for absolutt alle - dette såfremt du klarer å gå 54 hull på litt over 30 timer! Det er ikke tillat med golfbil i denne turneringen (utenom de som har legeerklæring fra høyeste hold ).

Spillformer:
Hovden: Greensome. Begge spillerne slår utslaget, deretter må de velge hvilken ball de vil slå videre. Motsatt spiller slår deretter neste slag. Annenhvert slag helt til ballen er i hullet. (ingen krav om antall tellende utslag)

Solnør: Texas scramble (begge spillere må ha minst 6 tellende utslag). Laget velger hele tiden hvilken ball de vil spille videre på. Begge spillere slår alle slag.

Eikrem: Fourball. Begge spillerne slår på egen ball, lagets beste resultat (netto) på hvert hull registreres.

Vi starter med delvis shotgun/intervall kl. 08.00 på Solnør, oppmøte i god tid!

Når vi er ferdige kjører vi til Hareid. Vi regner med de første kan starte der ca. kl. 14.30-15.00. Vi trenger ikke å vente på hverandre før vi starter. Når to lag er klare kan de gå ut fra hull 1, 8 eller 7. Når vi er ferdige på Hareid er det viktig at alle lagene sjekker at sine scorer stemmer. Startlisten på søndag blir etter resultatene på lørdag.

Turneringen avsluttes i Molde med shotgun start kl. 11.00 søndag 28. mai. Etter turneringen blir det bankett med premieutdeling, PL-avslutning, grilling og god stemning. Vi håper alle deltakere vil bli med på denne (fridag på mandag 2. pinsedag). Vi ber om at de som vil ha annet å drikke enn mineralvann må ordne dette selv.

Turneringen koster kr. 500,- for klubbmedlemmer i Ålesund, Sunnmøre eller Molde GK. Startkontingenten betales til klubben dere er medlemmer i. (Viktig å få med flest mulig deltakere fra hver klubb for å få mest mulig inntekt til egen klubb. Beløpet er inkludert greenfee på alle banene.

Spillere som ikke er medlem i noen av klubbene betaler kr. 300,- til hver av de tre klubbene. Beløpet inkluderer greenfee på alle banene.

Finn deg en god venn og delta på turneringen! Husk at det alltid er fint vær når vi spiller Møre & Romsdal Open!!;-)

Påmelding her!