Lagkonkurransen Ryder Cup - Molde GK vs. Ålesund GK

Av: Arve Øverås  |  Publisert: 2. august 2021  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Årets Ryder Cup mellom Molde GK og Ålesund GK ble avviklet søndag den 31. august - les flere detaljer her

Årets lagkonkurranse "Ryder Cup" mellom Molde GK og Ålesund GK ble spilt den 31. august på Molde GK.

Rydercup på vakre Eikrem golfbane (Molde GK) ble spennende fra start til slutt. Tre spilleformer over tre runder der Romsdal ledet 4-2 etter Greensome, mens Sunnmøre kom sterkt tilbake i fourball og ledet deretter 7-5.

Dermed skulle alt avgjøres i singelmatcher der 12 nye poeng skulle deles ut. Her kom Sunnmøre etterhvert godt i gang og vant flest matcher og kunne dermed reise tilbake til Sunnmøre med seier 14-10 totalt etter 8 timer spill.

Sunnmøres lag besto av Gunnar Grimsson, Gudjon Gudmundsson, Anthony Coleman, Runar Dybvikstrand, Kurt Leon Breiteig, Bjørn Westphal, Bjørn Marius Andreassen, Øystein Steffenakk, Erlend Rødal, Jens Tommy Brudevoll, Ole Magnus Orlien, Johnny Kaald og kaptein Endre Fagerstrøm.

Vi gratulerer vårt lag med seieren!