Golfforum 2023 i regi av NGF arrangeres den 5. - 6. november

Av: Arve Øverås  |  Publisert: 5. november 2022  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Utdrag fra nyheter og aktuelle tema som presenteres på Gardermoen vil bli publisert løpende her!

Det ble presentert en nåsituasjonsanalyse "state of the art" for golfnorge etter flere år med sterk veskt i medlemsantallet i de aller fleste klubber i Norge og resten av de fleste nordiske land.

Nøkkelpunkt som det ble satt fokus på er press på banekapasiteten for å kunns booke tee-time  i "primetime" perioder i uken for de klubber med sterk vedlemsvekst. Problemet med tilgjengelige starttider på aktuelle tidspunkt gjelder særlig de "nye ynge medlemmene" blandt innevørende og de foregående års VTG-kurs deltakerne og andre unge innmeldte medlemmer.

Et annet tema som ble belyst er ulikheten blandt medlemmene i hvor mange golfrunder som spilles  i løpet av en sesong. Dett er et virkelighetsbilde som har holdt seg stabilt de senere år. Dernest synligjøres golfens potensiale blandt mennesker i alle aldersgrupper. Fokus er forttsatt et mål om bedre rekruttering bland jente rog damer! Jenter og damer skal iht. målsettingen i NGS`s gjeldende virksomhetsplan bli bedre representert på alle nivå og i alle posisjoner i golfnorge!