Godt oppmøte og mange nyttige impulser på Damedag 2022

Av: Arve Øverås  |  Publisert: 22. september 2022  |  Siste nyheter  |  Arkiv

I starten av september ble det arrangert Damedag i regi av frivillige ildsjeler i Ålesund GK.

Det kom 18 jenter/damer til damedagen (en dame mer i fjor) som var godt annonsert i både Sunnmørsposten, butikker (Skodje, Spj.vik, Blindheim, Flisnes og Moa).

I tillegg ble det hengt opp plakater ved trimløypene på Lerstad, Spj.vik og Blindheim. Dette i tillegg til Facebook via flere kanaler og store veiplakater ca. 2t. før arrangementer begynte. Det var også sendt ut e-post til alle jenter-/damer som i klubbregi har tatt VTG-kurs i klubbregi i både 2021 og 2022.
Opplegget var organisert gjennom sirkulerende gruppestasjoner (range, putting og simulator) både ute og inne i klubbens innendørs simulator-/treningsanlegg. De fremmøtte fikk erfare at golf er en helårsport med mye morro, vennskap, egenutvikling og valuta for medlemskapet.
Dagen ble avsluttet med felles kaffepause hvor damene fikk info om ÅGK, damegruppa, komiteer, fellesturer, aktiviteter etc. Tilbakemeldingen fra damene som møtte var at Damedag 2022 var et meget vellykket arrangement.

Stor takk til klubbens dyktige arrangører blandt frivilligheten i klubben som denne gang utgjorde Sylviann Kårvatn, Ann Kristin Skodje , Magni Helland, Solveig Røren, Sissel Olsen, Gro Kristiansen og Lisbeth Siem Taklo.