Første dugnad på Solnør i 2024
Av: Admin | Publisert: 12. mars 2024 | Siste nyheter | Arkiv
Første dugnad i 2024. Godt oppmøte, ca 25 stykker. Takk til alle som deltok. Fokuset nå så tidlig i sesongen er å fjerne trær og busker. Her har vi fått en god start på hull 2, 4, 5 og 6. Det gjenstår en del store trær som skal fjernes rundt teeutslag på hull 3. Planen er å ta ned alle trær utenom furu langs tee`n 61/56 på vest og nordsiden. På hull 10 skal vi fjerne noen store tre som hindrer solen inn på greenen. Dette på høyre side før greenområdet. Noen som føler kallet kan gå løs ved høve.
Mange gode vedkubber og stokker er lagt klar for henting dersom noen trenger ved. Disse ligger langs vegen på vei opp mot hull 10.
Videre ble det rydding i gamle proshopen. Mye gammelt ubrukt utstyr, tau, golfbager etc. som står og tar opp plass. Her er også noe privat utstyr, som små golfbiler og traller. Dette må sørge for å få fjernet fra dette stedet. Ta kontakt med Markus for å få ordnet oppbevaring frem til sesongen starter. Vi har også tenkt å kaste mye gamle køller som står og ikke blir benyttet. Disse vil stå utenfor den gamle proshopen frem til tirsdag 12.mars, da de blir kjørt vekk. Dersom noen trenger å supplere køllesettet sitt, så ta gjerne turen inn og se om det er noe som kan brukes. Køllene er lagt i hengere som står på stedet.
Nye prosjekter ift anlegg. Vi trenger folk som vil ha opplæring på nytt spyle-utstyret som vi har kjøpt inn. Dette er planen at noen utlærte personer kan gjennomføre spyling av dreneringsrør på eget initiativ. Hvem vil være med på dette? Kontakt Borge på tlf. 92655993. Dette arbeidet er tiltenkt å begynne før påske, så ikke nøl med å ta kontakt.
Dreneringsrør og vanningsanlegg og annet utstyr ute på banen, skal merkes og legges inn på en egen nettsiden (GLFR). Dette vil bli brukt av bl.a. greenkeeper. Så håper vi at dette skal hjelpe oss i fremtiden med enkelt å finne dreneringsrør som trenger vedlikehold evt. skiftes ut.
Fremover skal vi forsøke å ha dugnader lørdager. Info blir lagt ut på FaceBook og hjemmesiden. Det er rikelig anledning til å ta egne initativ ift. rydde rundt omkring på bana. Vi vil lage en plan som blir lagt ut slik at en ser hva som er prioritet. Utstyr vil bli stilt til disposisjon for medlemmer som ønsker dette. Mer info om dette kommer. Markus og Tomaz vil være på bana hver dag fremover nå, så ikke vær redd for å ta turen innom og hør med dem hva du kan bidra med.
NB! Artikkelen vil bli oppdatert med flere bilder :)
Borge Amdam
Leder Banekomiteen
Mange gode vedkubber og stokker er lagt klar for henting dersom noen trenger ved. Disse ligger langs vegen på vei opp mot hull 10.
Videre ble det rydding i gamle proshopen. Mye gammelt ubrukt utstyr, tau, golfbager etc. som står og tar opp plass. Her er også noe privat utstyr, som små golfbiler og traller. Dette må sørge for å få fjernet fra dette stedet. Ta kontakt med Markus for å få ordnet oppbevaring frem til sesongen starter. Vi har også tenkt å kaste mye gamle køller som står og ikke blir benyttet. Disse vil stå utenfor den gamle proshopen frem til tirsdag 12.mars, da de blir kjørt vekk. Dersom noen trenger å supplere køllesettet sitt, så ta gjerne turen inn og se om det er noe som kan brukes. Køllene er lagt i hengere som står på stedet.
Nye prosjekter ift anlegg. Vi trenger folk som vil ha opplæring på nytt spyle-utstyret som vi har kjøpt inn. Dette er planen at noen utlærte personer kan gjennomføre spyling av dreneringsrør på eget initiativ. Hvem vil være med på dette? Kontakt Borge på tlf. 92655993. Dette arbeidet er tiltenkt å begynne før påske, så ikke nøl med å ta kontakt.
Dreneringsrør og vanningsanlegg og annet utstyr ute på banen, skal merkes og legges inn på en egen nettsiden (GLFR). Dette vil bli brukt av bl.a. greenkeeper. Så håper vi at dette skal hjelpe oss i fremtiden med enkelt å finne dreneringsrør som trenger vedlikehold evt. skiftes ut.
Fremover skal vi forsøke å ha dugnader lørdager. Info blir lagt ut på FaceBook og hjemmesiden. Det er rikelig anledning til å ta egne initativ ift. rydde rundt omkring på bana. Vi vil lage en plan som blir lagt ut slik at en ser hva som er prioritet. Utstyr vil bli stilt til disposisjon for medlemmer som ønsker dette. Mer info om dette kommer. Markus og Tomaz vil være på bana hver dag fremover nå, så ikke vær redd for å ta turen innom og hør med dem hva du kan bidra med.
NB! Artikkelen vil bli oppdatert med flere bilder :)
Borge Amdam
Leder Banekomiteen