Det skjer på Solnør på lørdag kl 10.00

Av: Admin  |  Publisert: 10. oktober 2024  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Golfsesongen på Solnør er så og si over. Men dette gir oss også muligheter. Vi har store planer for månedene fremover, og trenger hjelp til å få dem i mål.

Høstprogrammet fra Borge & Co! Dugnaden starter kl 10.00 på lørdag!

Det skjer mye på Solnør fremover. Meld dere inn i Dugnadsgruppen vår på FB Solnør Gaard Golfbane - Dugnadsgruppe | Facebook. Vi er allerede 254 medlemmer der, og har plass til mange flere.

Nå i første omgang er det Driving Rangen som står foran et ansiktsløft. Her har vi planer om å drenere opp det meste av rangen, samt jevne den ut så det blir lettere å samle ballene. Imidlertid trenger vi noe hjelp til å plukke  baller som er på og rundt range. Så om du har noen timer til overs så ta gjerne turen innom rangen og samle sammen noen bøtter med baller. Mange av ballen sitter fast i grunnen, slik at en må bruke en hakke, rive, greip el.l. (Ta med om du har.)

Likeså er det mange baller som ligger utenfor nettet, og på venstre siden. Vi oppfordrer medlemmer som har anledning til å ta turen nå på lørdag. Dersom en har anledning tidligere, så er det ikke noen i veien for at en tar turen og samler noe selv. Vi begynner å grave neste uke ????

Ellers ut på bana har vi noen tiltak som innebærer gravmaskin og drenering. Det vil ikke være noen innkalling til dugnad på disse tiltakene, men om du har ønske om å bidra med arbeidskraft når en liten gjeng samles noen ettermiddager, lørdager etc. ta kontakt med meg så ordnes det. Vet at det er en del trær som skal ned. Disse er merket med rød maling. Om du føler deg klar til å bidra her, er det bare å gå igang.

Med det samme jeg er i innom her, så kan jeg informere litt om hva vi i anleggskomitéen har fokus på:
Nye veier på bana og ut fra enkelte teesteder. (Hull10, 18, 13....) Nye dreneringsgrøfter på hull 6, 16 og 1. Får vi gjort noe med øya på hull 14? Bygge et hus over vanninntaket ved Driving range. Så har vi også en drøm om rensestasjon for sko, traller og golfutstyr.

Som dere ser nok å ta tak i. Jeg vil oppfordre medlemmene til å bruke Dugnadsgruppen vår på FB til å fortelle andre når dere har planer om å gjennomføre tiltak ute på bana. Da kan du få med deg noen flere og ha en fin stund uten å miste en eneste ball. Ja, kanskje dere finner noen også. Legg gjerne ut bilder av hva dere har gjort når dere tar turen innom. Som dere forstår private initiativ settes stor pris på . Håper vi får gjort en del fremover, med god hjelp fra dere.
Ha en god høst. ??

Hilsen Borge & Co