Damegruppa samler inn penger til Kreftforeningen

Av: Admin  |  Publisert: 7. juli 2024  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Onsdag 26.juni ble turneringen "Et slag mot kreft" arrangert i samarbeid med Kreftforeningen. Turneringsformen var scramble og 32 damer stilte til start. Startkontingenten denne dagen var på min. kr 200 og hele summen skal i sin helhet gå til Kreftforeningen. Totalt kom det inn kr. 12 550 i startkontingent!

I løpet av livet vil de fleste på en eller annen måte komme i kontakt med kreft. Damekomitéen ønsker å støtte lokalt og har besluttet at alle innsamlede midler skal øremerkes Vardesenteret som er under etablering ved Ålesund sykehus.

Kreftforeningen har sju Vardesenter i samarbeid med de største sykehusene i landet. Vardesenteret er et friareal og mestringssenter for alle som rammes av kreft, som kreftrammet selv, pårørende eller etterlatt. Der kan man dele erfaringer eller få råd og hjelp i den situasjonen man står i. Vardesentrene finnes og driftes takket være gaver, innsamlede midler, samarbeidspartnere og sponsorer.

Fortsatt mulighet til å gi et bidrag!
I tillegg til turneringen har Damekomitéen opprettet en innsamling via Kreftforeningen slik at også de som ikke var med på turneringen kan være med og støtte dette gode formålet. Denne innsamlingen er blitt delt både innad i klubben og utad. I skrivende stund er det kommet inn kr. 17130. Denne innsamlingen vil pågå noen dager framover, så det er enda mulighet for flere å bidra. Du finner innsamlingen her: "Et slag mot kreft" - Damegruppa i Ålesund golfklubb | (kreftforeningen.no)

Damekomitéen takker alle som gir sin støtte og ønsker alle en riktig god golfsommer!

Sissel, June, Irene, Sylviann og Åslaug.
Det var sol, ballonger, goodie-bager, dugnadsånd og flotte golfdamer!

kkk