Ålesund GK profileres på Lekivalen - tiltak for rekruttering

Av: Arve Øverås  |  Publisert: 20. oktober 2022  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Et vellykket tiltakene for å oppnå kontakt med flere og nye barn & unge samt deres familier - over 5000 besøkende over to dager!

Arrangementet foregikk i Sparebanken Møre Arena til helgen den 21.-22. oktober kl. 10-17.00.

Hele 5123 personer besøkte messen denne helgen.

Lekivalen legger til rette for at barna & unge får prøve mange fritidsaktiviteter. Kultur- og idrettsorganisasjoner viser seg frem og alle besøkende får prøve, leke og mestre seg frem til nye fritidsaktiviteter.
Ved tildligere "messeaktiviteter"  hvor klubben har blitt profilert har det vist seg at det å prøve golf er en meget populær aktivitet - vi håper at suksessen gjentar seg denne gang!

Golf og putting vekket interessen hos mange barn og unge på Lekivaken. Også i år var det tidvis kø av unge håpefulle som ville prøve puttemattene på arrangementet. Med god instruksjon fra både unge (for ikke å nevne Kristine Ekroll, se illustrasjonsbilde) og eldre frivillige intruktører fra klubbens rekker opplevde mange besøkende en bratt lære- og mestringkurve!

Fokus ble også lagt på "Foreldrerekruttering". Dette fordi uten å vekke interessen hos foreldrene er veien bratt og tung for unge ivrige talenter som ønsker å prøve seg på golfsporten!

Messen ble et meget vellykket arrangement for Ålesund Golfklubb hvor vi får knyttet mange nye kontaktpunkter hos både barn og deres foreldre!

Vel møtt!