Grupper og komiteer

Damekomité

Målsetning

• Damekomiteen har ansvar for å organisere treninger, turneringer og sosiale tiltak for klubbens kvinnelige medlemmer i henhold til klubbens målsetting og virksomhetsplan.
  • Aktivitetstilbudet og det sosiale miljøet bør være så godt at potensielle og nye spillere føler seg velkommen og blir ivaretatt. Et godt miljø bidrar til rekruttering.
  • Aktiviteten har som målsetning å ivareta klubbens kvinnelige medlemmer uansett forutsetninger og spillnivå, og skal skape glede, trivsel og mestring.
  • Damekomiteen bør sørge for tilbud om utdanning av kvinnelige ressurspersoner innen alle relevante fagområder.

Organisering

Rapporterer til: Hovedtrener

Bemanning: Leder, minst to medlemmer. Ytterligere personer ved behov.

Funksjonstid: Ett år.

Oppnevnt av: Valgkomiteen.

Arbeidsoppgaver

• ivareta damenes og jentenes interesser, bidra aktivt for å skape et inkluderende og godt miljø i gruppen
  • utarbeide årlig planverk:
  1. handlingsplan etter felles standard. Utarbeides i samarbeid med hovedtrener, og leveres DL innen 1.april. Denne inneholder:
    1. konkrete mål og tiltak for stimulering av dameaktiviteten i kommende sesong
    2. treningsvirksomhet for gruppen
    3. turneringsvirksomhet for gruppen
  2. evaluering ved sesongslutt etter felles standard
  • komme med innspill til klubbens budsjett for komiteens arbeidsområde, innen 01.11 for kommende regnskapsår
    • uforutsette hendelser som vil medføre overskridelse av tildelte midler, må umiddelbart oversende styret til behandling og avgjørelse.
  • deltagelse i klubbens ledergruppemøter
  • bidra med informasjon om aktuelle hendelser som i samarbeid med administrasjonen kommuniseres
    • Internt via hjemmeside og facebook
    • Eksternt i media (Sunnmørsposten spesielt)
  • føre referat fra komiteens møter
  • holde kontakt med tilsvarende komiteer i andre klubber

Ressurser

• Komiteen skal, etter styrets og årsmøtets godkjennelse, forvalte komiteens budsjett på beste måte for å nå sine og klubbens mål.

Henvisninger

• Virksomhetsplan for Ålesund Golfklubb (1)
  • Sportslig plan for Ålesund GK(2)
  • Klubbens organisasjonsplan (3)
  • «Veien til golf – veiledning for klubbene», brosjyren «Jenter og kvinner i norsk golf. Tiltak for flere og bedre spillere», «Lyst til å være med? – jenter og kvinner spiller golf!» og øvrigmateriell som er relevant for VTG (4)
  • NXT LVL materiell
  • Sportslig plan for golf-Norge.