Utsatt baneåpning Solnør til lørdag den 6. mai

Av: Arve Øverås  |  Publisert: 26. april 2023  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Årsaken til utsettelsen ar omslag til vinterlige værforhold, svært mange gjenstående fag- og dugnadsoppgaver.

Styret i klubben, har etter styremøte 25.04, informert administrasjonen/banekomiteen om at baneåpning må utsettes, dette med bakgrunn i kalde netter fremover samt svært mange gjenværende oppgaver som må utføres før åpning og det faktum at banemannskapene ikke vil være tilbake fra vinterferien før 2. mai. Banen vil nå ikke åpne før lørdag den 6. mai kl. 07.00.

Oppgaver for frivillige dugnadsressurser
Før den tid vil alle medlemmer via e-post fra golfbox bli invitert til "stordugnad" kommende lørdag den 29/4. Blant oppgavene som fortsatt gjenstår er; lakkering tee-klosser (sort spray) - raking og plukking av kvist/stein i bunkere - påfylling av sand i bunkere - vasking av hullkopper - maling av merkepinner - utplassering av benker og søppelbøtter - utplassering av raker i bunkere - kosting og tilrettelegging av utsalgsmatter på range - raking av kvist - gjødsling av teesteder - oppsamling og kvitst, og raking av smågreiner fra områder hvor det har vært trefelling (mellom-/langs fairway hull 10 og 18. Dessuten montasje av duk på arrangementsteltet og utplassering av benker og bord i arrangementstelt. Det vil være personer til stede fra banedrift-/adm. som legger til rette for effektive dugnadsøkter!

Oppgaver for fagressurser
Til orientering så nærmer innleide profesjonelle aktører seg slutten på prioriterte dreneringsprosjekjt på hhv. green 1 og 17. Dette i tilegg til drenering av høyresiden av fairway 4. (ref. vedtatt baneplan for Solnør). Dette har inbefattet torvskjæring og tilbakefring av torv etter at drenering er lagt. Oppdukkende steiner i grøftegaten på høyreside green 17 som årsak til svært våte områder er sprengt! Nylig etalbert "ferdselsparsell" på høyresiden fairway 1 tilføres "toppdekke" slik at denne blir egenet til bruk av golfbiler og golftraller.

Vel møtt til frivillig innsats den kommende uke!
Hilsen banekomitè/adm.